Сторінка вчителя- логопеда
Закінчила Кам’янець-Подільський державний університет у 2004 році.Педагогічний стаж 16 років.
Життєве кредо: " Стався до людей так, як би ти хотів, щоб вони до тебе ставилися".
Конфуцій
Скільки слів повинна знати ваша дитина?
Чи є якісь межі, кількісні показники для кожного вікового етапу життя людини?
Такі межі існують.
Словник кожної людини поділяється на пасивний і активний. Активний словник охоплює слова, які людина не тільки розуміє, а й повсякденно користується ними. Кількість слів в активному словнику людини визначає багатство і культуру її мови. Пасивний словник - це слова, які людина розуміє, але не завжди вживає. Пасивний словник завжди більший за активний.
Активний словник малюка постійно збільшується, він становить:
• до 1 року 6 місяців - 10-15 слів;
• у кінці 2 року - 300 слів;
• у кінці 3 року - 1000 слів;
• в 4 роки - 2 500 слів;
• в 5 років - 3 500 слів;
• в 6 років - 4 000 слів;
• в 7 років - 4 500 слів.
У дорослої людини словник нараховує 6- 8 тисяч слів.
Пам’ятайте, що кожна дитина – індивідуальна, особлива і, відповідно, загальний та мовленнєвий розвиток у різних дітей може мати деякі відмінності.
Наведу орієнтовний порядок засвоєння дітьми звуків нашої мови.
Вік дитини Звуки мовлення
Від 1 до 2 років А, О ,Е, М, П, Б
Від 2 до 3 років У, І, И, Т, Д, В, Ф, Г, К, Х, Н
Від 3 до 4 років С, З, Ц
Від 4 до 5 років Ш, Ж ,Ч, Щ
Від 5 до 6 років Л, Р.
Вікові особливості мовленнєвого розвитку дитини
П’ятий рік життя.
Словниковий запас дитини досягає 1500-2000 слів. В своїх висловлюваннях дитина використовує майже усі частини мовлення.
Дитина продовжує засвоювати узагальнюючі слова. Відбувається інтенсивний розвиток граматичної будови мовлення, але дитина ще може допускати граматичні помилки: не завжди вірно використовує відмінкові закінчення, іноді неправильно узгоджує між собою слова.
Дитина в цьому віці починає висловлювати особисту думку з приводу якихось подій, розмірковує про оточуючі предмети. За допомогою дорослих малюк переказує казки, повторює невеликі вірші. У більшості дітей в цьому віці покращується звуковимова: правильно вимовляють свистячі звуки [с, з, ц], починають вимовляти шиплячі звуки [ш, ж, ч], але ще можуть замінювати їх один-одним (наприклад, шапка – "сапка”, жовтий – "зовтий”).
Звук р в цьому віці діти ще можуть замінювати на й, л або ль (наприклад, рак – "йак”, риба – "либа”, пиріг – "пиліг”).
Шостий рік життя.
До кінця шостого року життя активний словник дитини складає від 2500 до 3000 слів.
Висловлювання дитини стають більш повними та точними.
В п’ятирічному віці діти самостійно складають розповідь, переказують казку, що говорить про оволодіння одним з найважчих видів мовлення – монологічним мовленням.
В висловлюваннях дитини з’являються складні речення (Тато дивився телевізор, а ми з мамою читали цікаву книгу). В мовленні дитини з’являються слова, що позначають якість предметів, матеріал з яких вони зроблені ( паперовий літак, дерев’яний стіл). Дитина використовує синоніми та антоніми. Дитина вже правильно узгоджує іменники з іншими частинами мови. В мовленні п’ятирічних дітей з’являються присвійні прикметники (собача лапа, заячі вуха), складні прийменники (з-за, з-під).
В цьому віці дитина вже оволодіває різною складністю складової структури слів: не пропускає склади, не переставляє їх місцями. Значно покращується звуковимова.
Більшість дітей вже правильно вимовляють шиплячі звуки [ш, ж, ч] та звуки [р, рь.]
Поради логопеда
Щоб розпочати підготовчу роботу для постановки звуків, спочатку потрібно ознайомити дитину з будовою мовленнєвого апарату. У цьому нам в пригоді стануть цікаві відео з зображенням органів артикуляції.
You can do it, too! Sign up for free now at https://www.jimdo.com