Вікторія Владиславівна Гжегожевська

вихователь

 

ТЕМА: «Podróż do lasu»  «Подорож до лісу» 

(середня група)

МЕТА: Розширювати знання дітей про сім’ю, вчити дітей розповідати про себе, про членів своєї сім’ї, про іграшки, уточнити знання дітей про кольори, вправляти в умінні розрізняти їх і називати. Продовжувати виховувати у дітей інтерес до аплікації, правильно використовувати клей, серветку, розташовувати деталі в певному порядку. Розвивати пізнавальну активність, зв’язне мовлення, фонематичний слух, композиційні вміння, увагу, мислення, естетичний смак, уяву, дрібну моторику рук. Виховувати активність, уміння слухати товаришів, акуратність, самостійність і дбайливо ставитися до рідної природи.

МАТЕРІАЛ: іграшка гномик, іграшки, кольорові килимки, предметні картинки із зображенням різних іграшок, кольорові листочки, ватман, клей, серветки, кошик з подарунками, декорації лісу.

                            ХІД ЗАНЯТТЯ:

Діти вітаються польською мовою (пісня-привітання) «Na powitanie»

 

Wszyscy są,

Witam Was,

Zaczynamy, już czas!

Jestem ja, jesteś ty

Raz, dwa, trzy.

Усі вже є

Вітаю Вас,

Починаємо, вже час!

Є я, ти є

Раз, два, три.

 

Як ми вітаємось? (Dzień dobry, cześć)

А до нас у гості прийшов гість (Do nas zawitał gość), познайомтесь з ним, його звати Krasnoludek! (Гномик)

Ігровий прийом з іграшкою – гномиком. Знайомство з героєм. Krasnoludek вітається з дітьми і розповідає про себе польською мовою.

-  Nazywam się Krasnoludek, jestem malutki, dla tego tak się nazywam;

mnie dużo lat; ja mieszkam w liesie. (мене звати Гномик тому, що я маленького зросту; мені багато років; я живу у лісі)

- Діти, Krasnoludek дуже хоче з вами познайомитись, розкажіть про себе будь-ласка (proszę opowiedzieć mu o sobie).

Розповідь дітей про себе за схемою:

 

Dzień dobry,

Nazywam się ...

Mam cztery latka

Ja mieszkam w ...

доброго ранку

мене звати...

Мені чотири роки

Я живу в...

 

- Діти, а зараз ми складемо родинну квітку і розкажемо про свою родину? (Kto chce opowiedzieć o swojej rodzinie?) Хто у вас є в родині?

Дидактична гра «Родинна квітка» (розповіді дітей про свою родину польською мовою)

Krasnoludek хоче з вами дружити і хоче запросити вас до лісу (Chcе z wami zaprzyjaźnić i chcе was zaprosić do lasu). А знаєте де він живе? (A gdzie Krasnoludek mieszka?)  (відповіді дітей)

- Tam tak ładnie gdy jest słoneczko (Там так гарно, коли є сонечко)

Вихователь пропонує дітям розповісти вірш про сонечко. Діти разом розповідають вірш «Piękne zwyczaje»

Вірш «Piękne zwyczaje»

 

Słoneczko ma bardzo piękne zwyczaje.
Mówi: «dzień dobry», gdy rano wstaje.

„Dzień dobry, dzień dobry, dzień dobry Wam,

Sto jasnych promyków każdemu dam!”

Słoneczko dzień cały po niebie chodzi,

«Dobranoc!» mówi, kiedy zachodzi

«Zbudzę Was, zbudzę Was, zbudzę Was znów

A teraz dobranoc, przyjemnych snów!»

Сонце має дуже гарні звички.

Він каже «доброго ранку», коли встає вранці.

«Доброго ранку, доброго ранку, доброго ранку Вам,

Я подарую кожному по сто яскравих променів!»

Цілий день сонце по небу ходить,

«На добраніч!» говорить, коли заходить

«Я розбуджу Вас, я розбуджу Вас, я знову розбуджу Вас

А тепер на добраніч, приємних снів!»

 

 

- Krasnoludek прийшов до нас з подарунками іграшками. А іграшки польською мовою, як називаються? (Zabawki). Щоб отримати іграшку, треба про неї розповісти (діти описують іграшку за схемою)

 

To jest ...

On (ona) ... koloru

Zabawka duża (mała)

To jest ładna zabawka

Nią można bawić się

Це...

Він (вона) ... кольору

Велика (маленька) іграшка

Це гарна іграшка

З нею можна грати

 

-  Діти, я пропоную вам розкласти zabawki (іграшки) на свої місця

Гра «Поклади іграшку, де я скажу» (робота з карточками за столами)

Тепер ми можемо разом Krasnoludkiem піти на прогулянку в ліс і подивитись, що там цікавого (звучить музика)

Діти ходять по «лісі» знаходять на землі багато кольорових листочків.

-         Dzieci, jaka teraz pora roku? (Дітки, яка зараз пора року?) Jak dużo kolorowych liści, jak dużo kolorów u jesieni. (як багато кольорових листочків, як багато кольорів у осені) Zaśpiewajmy dla Krasnoludka piosenkę o kolorach (Давайте для Krasnoludka заспіваємо пісеньку про кольори).

Діти співають пісню «Znam kolory».

 

1.    Słoneczko jest żółte,

pomidor czerwony,

niebo jest niebieskie,

ogórek zielony.

ref.: Żółty, czerwony,

znam kolory, znam kolory,

 

niebieski, zielony.

1.   Сонце жовте,

червоний помідор,

небо синє,

зелений огірок.

Приспів: жовтий, червоний,

Я знаю кольори, я знаю кольори,

синій, зелений.

 

2.  Kurczaczek jest żółty,

truskawka czerwona,

morze jest niebieskie,

a trawa zielona.

ref.: Żółty, czerwony,

znam kolory, znam kolory,

 

niebieski, zielony.

2.   Курчатко жовте, червона полуниця,

море блакитне

 а трава зелена.

Приспів: жовтий, червоний,

Я знаю кольори, я знаю кольори,

синій, зелений.

 

 

Вихователь пропонує позбирати листочки і у групі зробити з них аплікацію на згадку про цю подію.

А зараз на прощання потанцюємо для Krasnoludka і заспіваємо йому пісеньку про гномиків (Krasnoludkі)

Фізкультхвилинка «My jesteśmy krasnoludki»

 

 

My jesteśmy krasnoludki,

Hopsa sa, hopsa sa,

Pod grzybkami nasze budki,

Hopsa, hopsa sa,

Jemy mrówki, żabkie łapki,

Oj tak tak, oj tak tak,

A na głowach krasne czapki,

To nasz, to nasz znak.

Gdy ktoś zbłądzi, to trąbimy,

Trututu, trututu,

Gdy ktoś senny, to uśpimy,

Lulu lulu lu,

Gdy ktoś skrzywdzi krasnoludka,

Ajajaj, ajajaj,

To zapłacze niezabudka, uuuuu.

 

Ми гноми,

 Хопса са, хопса са,

 Наші будки під грибами,

 Хопса, хопса са,

 Ми їмо мурах, жаб'ячі лапки,

 О так так, о так так,

 І гарні шапки на голові,

 Це наш, це наш знак.

 Коли хтось заблукає, ми сурмимо, Трутуту, трутуту,

 Якщо хтось сонний, ми його приспимо,

 Люлю люлю лю,

 Коли хтось кривдить гнома,

 Аяяй, аяяй,

Він буде плакати вічно, оооо

Діти прощаються з Krasnoludkiem і сідають за столики, вихователь ознайомлює дітей з послідовністю викоканням аплікації і після цього діти виконують аплікацію «Pani Jesień»

Демонстрація виконаних роботи.

Підсумок заняття.