Жанна Іванівна Колесник

вихователь

 

ТЕМА: «Подорож в соляну печеру»

(старший дошкільний вік)

МЕТА: Розвивати дрібну моторику пальців рук, тактильні відчуття, інтерес. Виховувати товариські взаємовідносини, викликати позитивні емоції від ігор з сіллю. Вчити дітей досліджувати сіль пальцями рук, долоньками.

ОБЛАДНАННЯ: ящички з сіллю, тваринки, геометричні фігури.

 

Хід заняття

Вихователь: Коли ми приходимо до когось у гості перш за все, що ми робимо? (вітаємось). Я пропоную вам вирушити у гості до мешканців солі, які живуть у нашій соляній печері. Але вітаються там не звично. Я вас навчу.(діти повторюють за вихователем рухи: два кивки головою вниз, ліворуч, праворуч, потерти руки, посміхнутись.

Вихователь: А тепер давайте привітаємось з сіллю:

 

      1.     Почергово торкніться солі пальцями однієї руки, потім – другої, а потім одночасно всіма пальчиками.

      2.     Діти торкаються до солі всією долонькою – внутрішньої, потім зовнішньої її стороною.

      3.     Діти легко потім з напруженням стискають кулачки з сіллю, а потім повільно висипають його у лоточок.

Вихователь: - Так, з сіллю ми привіталися. А щоб мешканці цієї соляної країни не ображалися, запам’ятайте такі правила:

 

      1)    Поводься з сіллю обережно і охайно

      2)    Не можна сіль розсипати

      3)    Не можна сіль сипати на себе та на товаришів

      4)    Гратися сіллю можна закотивши рукава

      5)    Після гри слід обов’язково помити руки.

Сюрпризний момент – заховати у солі іграшку: з тобою хотів познайомитись один із мешканців солі. Знайди його».

Старші діти описують і порівнюють сіль. Знайшовши іграшку описують яку знайшли іграшку.

2. Загадкові сонячні сліди:

- «Тупцювання ведмежат» – діти кулачками і долонями з силою натискають на пісок.

- «Стрибають зайчики» - кінчиками пальців кожна дитина ударяє по поверхні піску, рухаючись у різних напрямках.

- «Подорож  гусениці» - діти розслабленими або напруженими пальцями рук роблять поверхню піску хвилястою. (у різних напрямках).

- «Абракадабра» - діти залишають на піску найрізноманітніші сліди, вигадуючи назву для фантастичної тварини, яка залишила сліди.

Вихователь: а зараз ми з вами зробимо дихальні вправи (дихальні вправ проводяться з віршованим і музичним супроводом.

«Дихання» Тихо-тихо ми подихаєм. Серце ми своє почуємо. В.п. сидячи на стільчиках 1- Повільний вдих через ніс, коли грудна клітка почне розширюватись – припинити вдих і зробити паузу (2-3 сек); 2- Плавний видих через ніс.

«Листопад». Зробити з паперу листочки. Попросити дітей зробити листопад. Покласти дітям на долоньку листочки. Нехай вони правильно її здують.

«Футбол». З шматочків вати або серветки скачайте кульку – це буде м’яч. Ворота можна зробити з двох кубиків або обручів. Дитина «дме» на м’яч, намагаючись забити «гол».

«Хто сховався?» На предметну картинку, розміром в чверть альбомного аркуша наклеюємо з одного краю тваринку, з іншого краю стрічка порізана бахромою. Виходить що картинка захована під тоненькими смужками тканини. Дитина подує на бахрому, так, щоб вона піднялась і побачить картинку і назве хто ж заховався.

«Поп’ємо чай»- діти дмухають на чашечку зроблену з паперу.

Підсумок заняття.